پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 230375
انتخاب مسئولين، پرتلاش، خلاق و جهادي گام اول براي رفع بيکاري
تاریخ انتشار : 1399/07/14 13:21:44
نمایش : 1232
با ايجاد اراده و انگيزه در مردم و مسئولين اين شهرستان و با يک مديريت جهادي ظرف 5 تا 10 سال مي‌توان محروميت و بيکاري را از اين شهرستان برداشت گام اول اين اتفاق انتخاب مسئولين، پرتلاش، خلاق، جهادي، متعهد و دلسوز براي شهرستان است.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، بيکاري يکي از موانع اصلي بر سر راه ازدواج جوانان است، بسياري از استان‌ها براي حل معضل بيکاري نگاه ويژه‌اي به شهرک‌هاي صنعتي کوچک و متوسط داشتند واحدهاي توليدي به سبب نبود حمايت کافي در تعطيلي و نيمه تعطيلي به سر مي‌برند.

اکثر فارغ التحصيلان دانشگاهي شهرستان فارسان بيکار هستند

محمد رئيسي فارغ‌التحصيل کارشناسي رشته حسابداري، بيکاري جوانان جوياي کار و فارغ‌التحصيلان دانشگاهي را يک چالش اساسي در اين شهرستان دانست.
 
وي گفت: بارها ممکن است بعد از فارغ‌التحصيلي‌ از دانشگاه شنيده باشيد. حالا وارد دوره‌اي از زندگي شده‌ايد که نه از کلاس درس و نه از امتحان پايان‌ترم خبري است و زمان آن رسيده که همراه اعضاي خانواده و دوستان، جشن فارغ‌التحصيلي گرفته و خود را از هرگونه درسي جدا کنيد اما در اغلب مواقع اين نوع احساس راحتي دوام چنداني ندارد، زيرا افراد بعد از يک دوره کوتاه از بيکاري خسته مي‌شوند و بايد مسئوليت‌هاي مربوط به زندگي پس از فارغ‌التحصيلي را بر عهده بگيرند. به عبارتي پايان دوره دبيرستان و دانشگاه زمان هيجان‌انگيز و استرس‌زايي است.
 
رئيسي تصريح کرد: در سال‌هاي اخير با توجه به افزايش درصد فارغ‌التحصيلان دانشگاهي و کمبود ظرفيت‌هاي شغلي، گرايش بسياري از جوانان در مهاجرت و رفتن به استان‌هاي صاحب شغل و درآمد زياد شده است.

وي بيان داشت: تقريباً در هر کوچه يا خيابان مي‌توان به‌صورت يک‌درميان خانواده‌هايي را ديد که جوانانشان براي پيدا کردن شغلي مناسب و درآمدي کافي به استان‌هاي صاحب صنعت مهاجرت کرده‌اند.
 
رئيسي افزود: معمولاً جوانان مجرد مهاجرت مي‌کنند و آن‌هايي هم که به همراه همسر مي‌روند سعي دارند که شغلي، هرچند با درآمد پايين براي همسر خود جور کنند تا توان اداره زندگي را داشته باشند، اما به چه قيمتي و با چه وضعيتي؟
 
وي عنوان کرد: بيکاري يکي از موانع اصلي بر سر راه ازدواج جوانان است، بسياري از استان‌ها براي حل معضل بيکاري نگاه ويژه‌اي به شهرک‌هاي صنعتي کوچک و متوسط داشتند و اين در حالي است که برخي از واحدهاي توليدي به سبب نبود حمايت کافي در تعطيلي و نيمه تعطيلي به سر مي‌برند.
 
 
علل بيکاري جوانان در جامعه امروز به عوامل مختلفي بستگي دارد

 
 نبي زاده يکي از کار آفرينان در گفتگو با خبرنگار پايگاه خبري تحليلي پيرغار افزود: يکي از مسائل و مشکلات عمده‌اي که طي سال‌هاي اخير با آن مواجه بوده‌ايم، موضوع بيکاري، به‌ويژه بيکاري در بين جوانان و فارغ‌التحصيلان دانشگاهي است.

وي گفت: در خصوص علل و عوامل مؤثر بر بالا بودن نرخ بيکاري در کشور مطالعات متعددي صورت گرفته که هر يک به‌نوعي سعي در شناساندن اين علل و عوامل و ارائه راهکارهايي جهت کاهش نرخ بيکاري داشته‌اند.

نبي زاده تصريح کرد: عدم وجود آمار و اطلاعات دقيق و بهنگام از وضعيت بازار کار و همچنين ارتباط ناکافي بين کارجويان و کارفرمايان ازجمله مباحثي هستند که اغلب محققين و دست‌اندرکاران بخش‌هاي مختلف اقتصادي توجه ويژه‌اي به آن مبذول داشته و از اين موارد به‌عنوان عوامل افزايش نرخ بيکاري يادکرد.

وي اظهار داشت: علل بيکاري جوانان در جامعه امروز به عوامل مختلفي بستگي دارد که نوسانات اقتصادي، عدم توزيع مناسب درآمد و امکانات، عدم جذب نيروي کار در مراکز توليدي و صنعتي، عدم تناسب بين آهنگ رشد جمعيت و فرصت‌هاي شغلي، ضعف قوانين و مقررات، اتخاذ برخي سياست‌هاي غلط و فقدان آموزش‌هاي متناسب با نياز بازار کار از شاخص‌ترين عوامل به شمار مي‌رود.
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html